French Baroque Era Painter, 1594-1665
French painter and draughtsman, active in Italy. His supreme achievement as a painter lies in his unrivalled but hard-won capacity to subordinate dramatic narrative and the expression of extreme states of human passions to the formal harmony of designs based on the beauty and precision of abstract forms. The development of his art towards this end was focused on the search for a point of equilibrium and synthesis between the forces of the Classical and the Baroque around which most critical debate in Rome was concentrated during the 1630s. Poussin did not aspire to the classicism of Raphael's idealized human forms or Michelangelo's re-embodiment of the physical splendours of the antique world, nor did he attempt to vie with the bravura and energy of Annibale Carracci's treatment of Classical mythology in the Galleria of the Palazzo Farnese in Rome. Equally he was not concerned with the illusionistic effects and heightened emotionalism of Baroque artists such as Pietro da Cortona and Lanfranco. He was concerned above all with interpreting his subject-matter, whether Classical or religious, and telling a story with the greatest possible concentration of emotional response, Related Paintings of POUSSIN, Nicolas :. | Ideal Landscape ag | The Triumph of Flora sg | The Empire of Flora (detail) afd | The Nurture of Bacchus | The Nurture of Bacchus (detail) af | Related Artists:
Jean-Louis-Ernest Meissonier French Academic Painter, 1815-1891,French painter, sculptor and illustrator. Although he was briefly a student of Jules Potier (1796-1865) and Leon Cogniet, Meissonier was mainly self-taught and gained experience by designing wood-engravings for book illustrations. These included Leon Curmer's celebrated edition of J.-H. Bernardin de Saint-Pierre's Paul et Virginie (Paris, 1838), the series Les Franeais peints par eux-memes (Paris, 1840-42) and Louis de Chevigne's Les Contes remois (Paris, 1858).
cornelius hoyerCornelius Höyer, född 1741, död 1804, var en dansk målare.
Höyer studerade dels i Köpenhamn, dels i Paris och Italien samt var redan 1769, då han återkom hem, en ansedd konstnär inom sitt fack, miniatyrmåleriet. 1770 blev han hovminiatyrmålare och medlem av konstakademien. Från 1777 var han dennas sekreterare.
maria rohlMaria Christina Röhl, född i Stockholm den 26 juli 1801, död i Klara församling, Stockholm den 5 juli 1875, var en svensk porträttmålare som avbildade ett flertal samtida kända personer. Medlem i konstakademien (1843) och hovleverantör. Hennes tavlor hänger bland annat på Nationalmuseum i Stockholm. En samling av 1800 porträtt finns på Kungliga Biblioteket.
Maria Röhl växte upp i en rik familj, men då hon blev föräldralös 1822 drabbades hon av fattigdom. Hon tänkte först bli guvernant, men professorn och kopparstickaren Christian Forsell undervisade henne då i teckning; hon hade redan tidigare undervisats av målaren Alexander Hambr??, och fick nu lära sig att utföra snabba och realistiska porträtt i blyerts; hon arbetade i blyerts och krita i svartvitt.
Hon bodde hos familjen Forsell, där hon först avbildade familjens vänner och sedan, då det hade blivit modernt att låta avbilda sig av "mamsell Röhl", försörjde hon sig på detta i trettio år. Hon utnämndes till kunglig hovmålare 1843, studerade 1843-1846 under Leon Cogniet vid Franska konstakademien i Paris och hade sedan en atelj?? i Brunkebergs hotell i Stockholm. Fotografikonsten blev en svår konkurrent under hennes sista år. Även systern Eva Röhl (1810-96) uppges ha haft viss konstärlig begåvning.